21 Şubat 2010 Pazar

Patates Civciv

Çocuklarınızın severek yiyeceği ve hazırlanma aşamasında size yardımcı olabilecekleri şirin bir tarif vermek istiyorum. Civcivlerin gözlerini ve burnunu çocuklarınıza yaptırabilirsiniz. Civcivleri (karışıma süt ve baharat katarak) etlerinizin yanına sıradan görünüşlü püre yerine koyup, sevimli sofralar yaratıp, misafirlerinize hoş bir sürpriz yapabilirsiniz.

Selin, Ecem, Defne bu tarif sizin için :)

Malzemeler:
3 tane iri patates
50 gr. katı yağ
Tuz
Süsleme için:
Maydonoz
Çörekotu
Havuç

Hazırlanışı:
Patatesler haşlanıp, süzülür. Bir kabın içinde ezilip, püre haline getirilir. İçine katı yağ ve tuz eklenip yoğrulur. (Çocuklara acı gelmezse karışıma karabiber de ekleyebilirsiniz) Patates hamuru 5-6 parçaya ayrılıp, her bir parça da bir küçük, bir büyük parçaya ayrılır. Tüm parçalar yuvarlanır. Büyük parçanın üstüne küçük parça oturtulur. Havuç minik, minik doğranıp, civcivin burnu olarak kullanılır. Gözler de çörekotundan yapılır. Civcivler maydonoz serpilmiş tabağa dizilirler.

NOT: Patates hamurundan kardan adam ya da istediğiniz başka bir şekil de yapabilirsiniz. Tamamen sizin yaratıcılığınıza kalmış. Civcivleri yaparken yanımda bulunan arkadaşımın kızının yaptığı kardan adamın resmi de aşağıdadır.

AFİYET OLSUN


8 yorum:

havva dedi ki...

Aman Allahım ne kadar şirin şeyler bunlar hemen yemek istiyorum Ecem....

havva dedi ki...

Ecem!in yorumu; bunlar yenmeyecek kadar tatlılar, eğer bunları yersek bizde bu kadar şirin olurmuyuz diyor, bence olurlar...

çeşnici dedi ki...

Ecem bu civcivleri yemeden de zaten şirin ama bu civcivleri ve annesinin pişirdiği tüm yemekleri yerse daha şirin bir çocuk olur.

Selin TURHAN dedi ki...

en kısa zamanda bu tarifi denemek istiyorum :) Selin...

çeşnici dedi ki...

Sevgili Selin, civcivleri yapınca resimlerini çek ve mutlaka bana yolla ki buraya senin civcivlerinin de resimlerini koyalım. Bekliyorum.

Adsız dedi ki...

ay bunlar çok tatlı ben patatesi haşlayıp ezip içli köfte gibi açıyorum içerisinede rus salatası tarzında bişeyler doldurup aynı şekli yapıyorum ama sizin bloğunuzda gördükten sonra bu şekilde yapmak aklıma geldi paylaşımınız için teşekkürler bu arada yoğurtlu mantarınızda favorimiz ailecek :))

mine dedi ki...

ay ay ay ne kadar tatlı olmuşlar
çocuklar geldiğinde yapmak üzere not aldım bile ,teşekkürler

çeşnici Handan dedi ki...

Mineciğim, çocuklara şimdiden afiyet olsun canım.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...