27 Mart 2010 Cumartesi

Fırında Ispanak Mücver

Kısa bir aradan sonra tekrar merhaba. Oldukça yoğun ve gerçekten uykusuz geçen bir iş haftasından sonra (ama en azından oldukça başarılı bir hafta)tekrar bloguma dönebildim. Yoğun ve yorgun bir hafta geçirdiğim için kolumu kıpırdatacak halim yok AMA konuk çeşnicilerim sağolsunlar. Onlar benim can simitlerim. Bugün Sevgili Bervan'ın bir tarifini sizlerle paylaşacağım. Bervan tekrar teşekkürler. Sizi Bervan'ın tarifi ile başbaşa bırakıyorum. İyi haftasonları.

Malzemeler:(5 kişilik)
1 demet ıspanak
1 orta boy patates
1 tane taze soğan
1 demet taze sarmısak
3 yumurta
2 kaşık mısır unu
2 kaşık un
150 gr beyaz peynir
150-200 gr kaşar peyniri
Sıvı yağ
Karabiber
Tuz
Hazırlanışı:
Ispanaklar yıkanıp ince ince doğranır. Derin bir kapta üzerine tuz eklenerek suyunu bırakması için hafifçe yoğurulur. Patases rendelenerek bu karışıma eklenir. Daha sonra kaşar peyniri hariç tüm malzemeler karışıma eklenerek iyice karıştırılır. Bu karışımı ister düz bir tepside , ister borcamda isterseniz de benim gibi muffin kaplarında yapabilirsiniz. Ben muffin tepsisinin ( 18 li kalıp) içine kalıpların alt kısmını ve yan dıvarlarını kaplayacak şekilde yağlı kağıt koydum. ( minik porsiyonluk keklerde ve muffinlerde kullanılan kek kağıtları da olabilir ama onlar mücvere yapışabilir diye yağlıkağıt koydum). Yağlı kağıtları yağladıktan sonra karışımı eşit olarak muffin kalıplarına dökülür. Önceden 190 derecede ısıtılmış fırında yaklaşık 20-25 dakika pişirilir ve mücverlerin üzerine rendelenmiş kaşar peyniri eklenerek kaşarlar eriyene ve üzerleri kızarana kadar pişirmeye devam edilir. Servis edilirken yanına yoğurt koymayı unutmayın ( Damak zevkinize göre üzerine sarmısaklı yoğurt da süper olur)

AFİYET OLSUN

2 yorum:

müge dedi ki...

fırında ıspanaklı mücveri denedim harika oldu.. ellerine sağlık çeşnici...

çeşnici Handan dedi ki...

Mügeciğim, teşekkürler. Afiyet olsun

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...