10 Haziran 2010 Perşembe

Etli Taze Fasulye

Bir iş seyahati nedeniyle İzmir'de olduğumdan blogumdan ve sizlerden kısa bir süreliğine ayrı kaldım. Hafta ortasında tekrar merhaba. Bugün menümde kızımın yazın en sevdiği sebze olan etli taze fasulye var. Herkese afiyet olsun.
Malzemeler:
1 kilo taze fasulye
250 gr. kuşbaşı et
1 adet kuru soğan
2 adet domates
1 yemek kaşığı salça
tuz
zeytinyağı
Hazırlanışı:
Fasulyeler ayıklanır, kılçıkları alınır , ortadan bölünür ve iyice yıkanır. Etler bir tencerede içine su eklenerek haşlanır. (Etleri sağlıklı olmadığı için mümkün olduğunca kavurmamaya ve diğer tüm malzemeleri çiğden kullanmaya çalışıyorum) Ayrı bir tencereye doğranmış soğan, haşlanmış et, yıkanıp süzülmüş fasulye, salça ve doğranmış domatesler konulur.Fasulyelerin üzerine gelecek kadar su konulur ve fasulyeler yumuşayıncaya kadar pişirilir. Yemeğin altının kapatılmasından bir iki dakika önce tuzu eklenir, karıştırılır ve altı kapatıldıktan sonra hemen üzerine zeytinyağı gezdirilip kapağı kapatılıp 10 dak. dinlendirilir.
AFİYET OLSUN


14 yorum:

Fuat Gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık. Çok severek tükettiğimiz bir sebze yemeği.

Saygılar.

NiLaY dedi ki...

ben de çok severim ellerinize sağlık :) tuzu falan ben hep başta koyarım yemeklere ama bir dahakine senin gibi sonradan koyayım bakalım :)

Saglıklımutfak dedi ki...

Handan'cım bende çok severim fasulyeyi. Çok güzel olmuş rengi ise tam kıvamı:) sevgiler

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık fasülyeyi her
türlü severim sevgiler...

Narince dedi ki...

Ben de iki gün önce pişirdim, hem de boncuk fasülyeyle. Ellerine sağlık Handan.

Mimosa Café dedi ki...

yanına da bol tereyağlı pilav :) hmmmm. yeme de yanında yat.

umutluhayat dedi ki...

handancım ellerine sağlık.benim oğlumda sadece sebze olarak fasulyeyi seviyor.sevgiler

çeşnici Handan dedi ki...

Fuat Bey teşekkür ederim.

çeşnici Handan dedi ki...

Nilaycığım, evlendiğim zaman eşimin işi nedeniyle bir dönem Kuşadası'nda yaşadım ve yemek yepmeyı orada yan komşum Günay teyzeden öğrendim. Orada onlar tuzu her zaman yemeğin altını kapamaya yakın koyup, yağını da(zeytinyağı tabi ki başka yağ kullanmazlar) altını kapatınca koyarlardır. Ben de hala bu şekilde yapıyorum.

çeşnici Handan dedi ki...

Hilalciğim, gerçekten oldukça sevilen bir sebze değil mi?

çeşnici Handan dedi ki...

Deryacığım teşekkürler canım.

çeşnici Handan dedi ki...

Neclacığım, afiyet olsun.

çeşnici Handan dedi ki...

Ebrucuğum, gerçekten pilav taze fasulyenin yanına çok yakışır değil mi?

çeşnici Handan dedi ki...

Bernacığım, galiba bütün çocukların en sevdiği sebze taze fasulye. Oğlunun da sevdiğine sevindim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...