25 Kasım 2010 Perşembe

Somon Köfte

Bugün son derece sağlıklı ve hafif bir tarif vermek istiyorum. Somon köfte yanında İglo'nun sebzeleriyle beraber harika bir öğün oluşturuyor. Haydi sağlıklı öğüne buyrun.
Malzemeler(4 kişilik)
500 gr. somon fileto
5 adet taze soğan
2 çorba kaşığı galeta unu
1 demet maydanoz
yarım yemek kaşığı nar ekşisi
1 çay kaşığı kimyon
tuz
karabiber
kekik
Garnitür için: İglo'nun kendi buharında pişen sebzeleri
Hazırlanışı:
Somon robotta kıyma haline getirilir. Doğranmış soğan ve maydanoz kıyma halindeki somona eklenir. Baharatlar, galeta unu ve nar ekşisi de kıymaya katılır ve hepsi iyice yoğurulur. İyice yoğurulan kıyma avuç içinde yuvarlanıp, köfte haline getirilir. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine tüm köfteler dizilir. 170 C ısıtılmış fırında üzerleri kızarana kadar pişirilir. Diğer tarafta İglo'nun dondurulmuş sebzeleri kutunun üzerinde belirtildiği süre kadar buharda haşlanırlar. Kızaran köfteler ve buharda haşlanan sebzeler servis tabağına alınır ve sıcak olarak servis yapılırlar.
AFİYET OLSUN

38 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Hayırlı sabahlar, ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılarımla.

mutfagabuyrun dedi ki...

ellerinize sağlık.köfteler çok güzel görünüyor.

lezzettabağı dedi ki...

Günaydınlar sevgili Handan'cığım, tarifin gerçekten de sağlıklı ve nefis olmuş, çünkü somon omega 3 açısında oldukça değerli, bezelye dersen ona keza.Üstelik te fırında ve buharda yapmışsın, Ellerine sağlık. Bunu not aldım bile.. Güzel güneşli sabah saatlerinde sana ve bloğuna kocaman sevgiler bırakıyorum.

sarkaç dedi ki...

Nar ekşisiyle hoş bir kombinasyon olacak. Yapmalıyım. Teşekkürler

Pınar dedi ki...

Tarifleriniz çok güzel.Sıradanlıktan uzak.
Elinize sağlık.

Hilal dedi ki...

ne kadar da güzel görünüyor, ellerine sağlık Handan'cım

Tijen dedi ki...

Handan'cığım,
Harika bir tarif. Somonu yiyemiyorum çok, ağır geliyor ama belki köfte halinde sevebilirim. Ya da bu tarifi belki palamutla denerim?

sarımutfak-hande dedi ki...

sağlıklı bir öğün olmuş canım
ellerine sağlık

CANAN TURHAN dedi ki...

Ellerinize sağlık gerçekten çok farklı bir tarif olmuş.
Çocuklara balık yedirmenin alternatif yolu... İnanılmaz lezzetli görünüyor, en kısa sürede deneyeceğim...

Gülcan dedi ki...

sabah sabah nasılda canım istedi ellrinize sağlık sevgiler.

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Harika gorunuyor, ellerine saglik. Hic somon koftesi yapmadim, herzaman standart tavada kizartir yerim. Boylede denemek lazim.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Çok iştah açıcı lar.Fotoğraflar nasıl da canlı çıkmış. Yanımdaymış gibi. Sanki uzansam alacağım.
Sevgiyle kal.

yemekbiraşk dedi ki...

gerçektende nefis olmuş yeşil sebzelerle uyumu harika
sevgiler..

Özgen dedi ki...

Merhaba Handan
Ellerine sağlık,çok lezzetli görünüyorlar,harika bir köfte seçeneği.

Unknown dedi ki...

Canım harikasın ellerine sağlık ta
bağı aldım kaçıyorum öpüyorum seni.

Sevil Şahin dedi ki...

handan ablacım hastayım hemde çok ama çalışmak zorundayım izinde alamıyorum bu sağlıklı tarife benimde ihtiyacım var :=)
sanamı gelsem acaba ..
canım ablam ellerine sağlık afiyet bal olsun

umutluhayat dedi ki...

ellerine sağlık handancım.süper besleyici ve lezzetli bir tarif.ben alıp kaçsam diyorum.

Tümay Öztürk dedi ki...

Somon köfte hiç yemedim ama buna rağmen tadının çok güzel olduğunu düşünüyorum. İçinde nar ekşisi de olması ilgimi çekti. Denemek isterim mutlaka. Ellerine sağlık:)

Unknown dedi ki...

Çok sağlıklı bir yemek olmuş, fırında yapılması cabası.. Ellerine sağlık

havva dedi ki...

Çok güzel gözüküyorlar.Somon köftesi hiç duymamıştım.Acaba balık yemeyen ama köfte seven kızımı bunlarla kandırabilirmiyim, nedersiniz?

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

tam benlik olmuş:)bayılırım
ellerine sağlık canımmmm nefis görünüyor
çok öpüyorum

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

Ellerine sağlık, tarifini deneyeceğim, sevgiler...

evatolyesi dedi ki...

Çok güzel özelliklede çocuklar için güzel bir alternatif
Sevgiler:)

keskinli dedi ki...

hic duymadimda yemedimde enfes bir seye benziyor ellerine saglik sevgiler

Syhn dedi ki...

ay süper yaa..
harika bir alternatif ;)

LEZZETİKRAM dedi ki...

çok leziz gözüküyorlar ellerine sağlık :)

kalpkurabiye dedi ki...

görüntüsü yetti vallahi ellerine sağlık canım..

Gönülünce dedi ki...

Görüntüye sunuma bayıldım harika olmuş ellerinize sağlık...


Sevgiler...

mintinin dünyası dedi ki...

sevgili arkadaşımmm ellerine sağlık.çok nefis olmuş...sevgiler...

SERAP UZUN--KARAKAZANDAN dedi ki...

Himmm,degisik bir tarif ne güzel saglikli.Ellerine saglik cnm.

sevgiler...

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık canım,nefis olmuşlar..
Blogumdaki ödülünü de kabul etmeni rica ediyorum:)
sevgilerimle..

Lezzet Adası dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzel görünüyor. sevgiler...

özlem dedi ki...

HOBİDÜNYAM YEMEK ETKİNLİĞİ BAŞLIYOOOR!!

http://hobidunyam.womanforum.net tarafından düzenlenen
yemek etkinliklerinin 8.si olan "KURBAN BAYRAMI SOFRALARI" Etkinliğine
ben yesilmutfaktantarifler- özlem ev sahibeliği yapacağım

30 KASIM -20 ARALIK tarihleri arasında düzenlenen etkinliğimize katılmak için dilediğiniz çeşitte etli lezzetler hazırlayıp resmiyle birlikte tariflerinizi blogunuzda yayınlayıp bana haber bırakmanız yeterli olacaktır. Blogu olmayan arkadaşlar da omeoz@hotmail.com.tr adresine mail atarak isimlerini de belirterek katılabilirler hepinizi bekliyorum.

Ayrıca bu davetiyeyi ulaştırabildiğim, ulaştıramadığım herkes etkinliğimize davetlidir.Davetiyeyi ulaştıramadığım arkadaşlarım lütfen şimdiden kusuruma bakmasınlar.

NOT:hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenler
http://papatya68.blogspot.com/ adresine başvurabilirler...

Hepimize kolay gelsin.

Baharcicegi dedi ki...

Somonlu köfte özellikle minikler icin saglikli besleyici bir köfte olmus ellerine saglik canim sunumda enfes görünüyor

çeşnici Handan dedi ki...

Güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım tarifine bayıldım. Çok güzel görünüyor. Tarifi not ettim:))

Ellerine sağlık canım
sevgiler

mine dedi ki...

tarif süpermiş yeni balık denemem bu tarif olacak galiba
ellerine sağlık canım

Tülay Çulha Sarı dedi ki...

Fırında balığın tadına doyum olmaz değil mi? Tarifinizi çok beğendim, hem çok sağlıklı hem de çok lezzetli görünüyorlar. İlk fırsatta denemek için sabırsızlanıyorum, elinize sağlık!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...