13 Aralık 2013 Cuma

Hurmalı Kek


Herkese güzel bir haftasonu dilerim. Şu soğuk günlerde kek ve çay keyfi daha bir güzel oluyor. Bu nedenle bu akşam  sıcacık çayınızın kahvenizin yanında yiyeceğiniz nefis bir kek tarifim var.
Afiyet olsun.
Malzemeler.
3 yumurta
3 su bardağı un
1 su bardağı süt
2 su bardağı toz şeker
1 su bardağı zeytinyağı
2 adet olgun Trabzon hurması 
1 tatlı kaşığı tarçın
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Hazırlanışı:

Trabzon hurmaları doğranır ve blenderda püre haline getirilir. Diğer tarafta yumurta ve şeker iyice çırpılarak karıştırılır. Ardından zeytinyağı, süt, hurma  püresi sırasıyla karıştırılarak  karışıma eklenir.  Un, kabartma tozu, tarçın ve vanilya da karışıma eklenir ve hepsi karıştırılır. Kek kalıbı yağlanır ve kek karışımı kalıba dökülür. 180 C'de ısıtılmış fırında  yaklaşık bir saat pişirilir. ( Keke bir kürdan batırıp çıkarın eğer kürdan temiz çıkıyor ve kek hamuru bulaşmıyorsa kek pişmiş demektir.) Kek pişince fırından çıkarılır kendi kabının içinde kısa bir süre bekletilir ve kalıbından çıkarılıp, servis tabağına alınıp servis edilir. 
AFİYET OLSUN.


AFİYET OLSUN.

9 yorum:

busrakkus dedi ki...

sizin her tarifinizi hayran hayran takip ediyorum böyle bir keki ilk defa gördüm ben :) hurmayı kakaolu petibör bisküvi ile karıştırıp yemiştim (üşengeç bir insanım) o şekilde bile çok hoşuma gitmişti. hem hurma hem kek delisi biri olarak bunu beğenecğime eminim. yarın ilk iş anneme sipariş vermek olacak:)

Unknown dedi ki...

Hurmayı çok severim kekte kullanmayı hiç düşünmemiştim.Ellerinize sağlık.Sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Handan nefis bir tarif eline saglik..Trabzon hurmasi dedigin buyuk sari hurmami acaba elma buyuklugunde. Sanirim burada var. Bu keki drnrmek isterim. Afiyetler olsun..

Unknown dedi ki...

HURMAYA BAYILIRIM KEKİN İÇİNDE DE HARİKA OLMUŞTUR EMİNİM ELİNİZE SAĞLIK

Hayatın Tatları dedi ki...

mis mis bayıldım görüntüye ellerine sağlık :)

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Ben de kavunlu yapmıştım bir keresinde, lezzeti nefis oluyor böyle egzotik meyvelerle yapılan keklerin. Ellerine sağlık Handancım..

kış güneşi dedi ki...

hurma kendisi çok güzel bir meyve birde keke girerse daha güzel olduğu kesin eline sağlık canım

çeşnici Handan dedi ki...

Sevgili Dost bahçesinden lezzetler, Trabzon hurması senin de belirttiğin gibi büyük turuncu renkli olan hurmadır.

çeşnici Handan dedi ki...

Yorumlarınız için teşekkürler.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...