18 Kasım 2014 Salı

Palamut Tava

Herkese iyi akşamlar. Balık tariflerime uzun süredir ara verdiğimi farkettiğim için bu akşam bir balık tarifi vermek istedim. Kuru bir balık olan palamut ya buğlama ya da tava yapıldığında lezzetli oluyor. Kızartma çok tercih ettiğim bir pişirme türü olmadığı için  teflon tava, çok az yağ ve karbonatlı su kullanıyorum.
Afiyet olsun.
Malzemeler: (6 kişilik)
3 palamut
2 su bardağı su
2 tatlı kaşığı karbonat
2 su bardağı mısır unu (kavrulmamış, fırınlanmamış un olmalı)
1 yemek kaşığı zeytinyağı
Hazırlanışı:
Balıklar temizlenir ve dilimlenir. Dilimlenen balıklar iyice yıkanır. Bir kapta 2 su bardağı su ve karbonat  karıştırılır. Balıklar önce karbonatlı suya batılır ardından mısır ununa bulanır. Teflon tava ısıtılır. Balıklar kuru haldeki tavaya konulur. Balıklar hafif çıtırdayınca  zeytinyağı tavaya konulur. Balıkların  iki tarafı da 3-4 dakika orta ateşte tavada  kızartılır. Pişen balıklar tavadan alınır ve sıcak olarak  yeşil salata, roka ve soğan ile servis edilir.
AFİYET OLSUN.

3 yorum:

Noblesse dedi ki...

karbonat olayını hiç bilmiyordum, teşekkürler, ellerine sağlık:)))

Unknown dedi ki...

palamut yaglı bir balık oldugu için ben en çok fırında olanını tercih ediyorum.ellerine saglık.

çeşnici Handan dedi ki...

Yorumlarınız için teşekkür ederim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...